Cultuurcommunicatie in Brussel is - net zoals het cultuurbeleid - erg versnipperd en vooralsnog ontbreekt elke strategie om die snippers samen te voegen. De Brusselse cultuursector mist een gecoördineerde aanpak van zijn cultuurcommunicatie en -uitstraling.
Sinds de publicatie van het Cultuurplan voor Brussel (en al veel langer), pleiten RAB/BKO voor een betere cultuurcommunicatie en -promotie in Brussel. Naast het streven naar één performant en flexibel invoersysteem voor alle culturele activiteiten, beseffen de netwerken ook dat een reflectie nodig is over een gezamenlijke, meertalige cultuurcommunicatie van het volledige culturele aanbod in Brussel.
Sinds 2010 wordt er nauw samengewerkt met visit.brussels wat betreft cultuurcommunicatie en -toerisme (zie ook thema 'Toerisme' >>>). Jaarlijks organiseren de netwerken overlegmomenten voor de communicatieverantwoordelijken uit de culturele sector.
Thema: Communicatie
RAB/BKO | Nieuw: een Slack om informele uitwisseling tussen de leden aan te moedigen
Meer dan ooit proberen we de informele uitwisseling tussen onze leden zo goed mogelijk te faciliteren. Om die reden lanceren we exclusief voor de leden van RAB/BKO een Slack: een virtuele ruimte waar er informeel gereflecteerd en gediscussieerd kan worden, waar leden aankondigingen en suggesties kunnen doen en ervaringen kunnen delen met de rest van het netwerk.
Artistieke & culturele sector
Communicatie
Samenwerking
cult! | Cultuur brengen post-corona: moet het anders?
Corona zet verhoudingen op scherp. Dat is in de cultuursector niet anders. cult! (voor)onderzoekt samen met haar netwerk van cultuurhuizen en partners waar de angels zitten. Op donderdag 25 maart trekken ze dit debat publiek in een online evenement.
Artistieke & culturele sector
Communicatie
Covid-19
Cultuurconnect | 5 stappen voor een livestream in jouw cultuurhuis of bibliotheek
Cultuurconnect stelde een inspiratiegids samen voor organisaties die voor het eerst willen gaan livestreamen.
Artistieke & culturele sector
Communicatie
Publiekswerking
agenda.brussels | Promotie van het online culturele aanbod
In deze moeilijke lockdowntijden wil agenda.brussels het culturele aanbod promoten dat online beschikbaar is. Dat zal zowel op hun website als bij hun partners gebeuren.
Artistieke & culturele sector
Communicatie
Samenwerking
Covid-19