Cultuur en toerisme zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en moeten manieren vinden om nauwer met elkaar samen te werken om Brussel nog meer op de (inter)nationale kaart te zetten als levendige, culturele hoofdstad.
RAB/BKO willen die samenwerking verstevigen, de twee sectoren meer naar elkaar toebrengen en samenwerkingsprojecten lanceren.
De netwerken maken deel uit van het Strategisch Comité van visit.brussels en drukken op die manier hun stempel op de uitbouw van een toeristisch beleid.
Thema: Toerisme
visit.brussels | visit.brussels Awards: Kunstenfestivaldesarts en Beursschouwburg in de prijzen
Op dinsdag 19 april 2016 vonden de Visit.Brussels Awards plaats. Het publiek had 74 projecten genomineerd, waaruit dan 9 toeristische en culturele inititiatieven werden beloond door de jury van visit.brussels & Networking Night. Tussen de laureaten zaten onder andere onze leden Kunstenfestivaldesarts en de Beursschouwburg.
Toerisme
Pers | De Morgen en brusselsnieuws over de impact van de aanslagen op de Brusselse cultuursector
Net zoals de toeristische sector en de horeca, lijdt de Brusselse cultuursector zwaar onder de gevolgen van de aanslagen. De Morgen bevroeg verschillende culturele spelers en RAB /BKO over de impact van de gebeurtenissen op hun werking.
Toerisme
visit.brussels | Persbericht| “Let’s go out in Brussels”, een kans op een jaar gratis cultuur
visit.brussels en de Brusselse culturele sector slaan de handen in elkaar en lanceren deze maandag de wedstrijd “Let’s go out in Brussels”. Brusselaars en bezoekers die tussen 14 december 2015 en 31 januari 2016 hun culturele uitstap in de hoofdstad via sociale media delen, maken hiermee kans op een jaar gratis cultuur in de hoofdstad.
Publiekswerking
Toerisme
Zomer in Brussel (2003 - 2004)
Met een werkgroep werd nagegaan om in de zomerperiode een aanvullend cultureel programma op poten te zetten en/of een gezamenlijke promotie van de zomerevenementen te realiseren. Het idee ontstond uit de vaststelling dat tijdens de zomermaanden heel wat culturele infrastructuur ongebruikt blijft, en dat het bestaande cultuuraanbod tijdens deze periode (zomerfestivals, etc) aan slagkracht verliest omdat er geen gezamenlijk project is dat dit aanbod een gezicht geeft. Uiteindelijk werd, in samenwerking met Brussel Deze Week/ Agenda, de Zomeragenda gepubliceerd.
Communicatie
Toerisme