Cultuur en toerisme zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en moeten manieren vinden om nauwer met elkaar samen te werken om Brussel nog meer op de (inter)nationale kaart te zetten als levendige, culturele hoofdstad.
RAB/BKO willen die samenwerking verstevigen, de twee sectoren meer naar elkaar toebrengen en samenwerkingsprojecten lanceren.
De netwerken maken deel uit van het Strategisch Comité van visit.brussels en drukken op die manier hun stempel op de uitbouw van een toeristisch beleid.
Thema: Toerisme
visit.brussels | Health Safety Label
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en visit.brussels werkten nauw samen met het internationale
certificeringsbedrijf SOCOTEC om het 'Health Safety label' in het leven te roepen, een gezondheidslabel dat nationale en internationale bezoekers wil geruststellen over de kwaliteit en de veiligheid van de culturele en toeristische infrastructuur in Brussel.
Artistieke & culturele sector
Culturele infrastructuur
Toerisme
Covid-19
KEA | Covid-19 | Studie naar nationale maatregelen in Europa
Het KEA European Affairs publiceerde onlangs een studie over de verschillende maatregelen die voor de culturele en creatieve sector in elk van de lidstaten zijn genomen om de gevolgen van de crisis te beperken.
Artistieke & culturele sector
Beleid
Communicatie
Culturele infrastructuur
Economie
Publiekswerking
Stadsontwikkeling
Toerisme
Covid-19
#4 Covid-19 & de Brusselse kunsten- en cultuursector
Dit vierde persoverzicht rond Covid-19 en de Brusselse kunsten- en cultuursector verzamelt de ontwikkelingen in de zomer. Net als bij de vorige overzichten vind je hier de maatregelen op de verschillende bestuursniveau's, de acties op Europees niveau, alsook nuttige artikels en links rond de evolutie van de situatie en de gevolgen ervan voor de kunsten- en cultuursector.
Artistieke & culturele sector
Culturele infrastructuur
Publiekswerking
Toerisme
Covid-19
visit.brussels | Infosessie over het herstelplan toerisme & cultuur
Afgelopen vrijdag 26 juni organiseerde RAB/BKO een infosessie waarin visit.brussels twee luiken van het herstelplan voor de culturele en toeristische sectoren presenteerde: enerzijds de communicatiecampagne onder de titel "No Br__sels without us", anderzijds de beurzen en projectoproepen die daaraan verbonden zijn.
Artistieke & culturele sector
Communicatie
Publiekswerking
Toerisme
Covid-19