Nieuws

Bruzz - Vlaams-Brusselse Media | Nieuwe mediamerk

Vanaf 20 april 2016 verdwijnen FM Brussel, TV Brussel, Brussel Deze Week, Agenda en brusselnieuws.be en komt BRUZZ in de plaats.



Vanaf 20 april wordt de Vlaams-Brusselse Media (FM Brussel, TV Brussel, Brussel Deze Week, Agenda en brusselnieuws.be ) BRUZZ, een nieuw mediamerk voor online, radio, televisie en print. 

Persbericht

 BRUZZ: de nieuwe referentie voor Brussel

De Vlaams-Brusselse Media lanceren BRUZZ, een gloednieuw mediamerk voor online, radio, televisie en print.

FM Brussel, TV Brussel, Brussel Deze Week, Agenda en brusselnieuws.be verdwijnen. In de plaats komt BRUZZ, één merknaam die staat voor alles wat er gebeurt in Brussel. Met als baseline ‘You Are the City’ richt BRUZZ zich tot iedereen die gebruik maakt van de stad.

BRUZZ is ook de start van een nieuwe manier van werken. Zo wil BRUZZ inspelen op het continu vernieuwende mediagebruik. Een gecentraliseerde redactiewerking moet het mediabedrijf nog sterker maken. Dankzij samenwerkingsverbanden met partners kom je BRUZZ ook tegen op andere kanalen.

Jeroen Roppe, Algemeen Hoofdredacteur van BRUZZ licht toe: “Morgen geven we het startschot van BRUZZ, het begin van een samenwerking met iedereen die actief is in de stad.”


Communicatie

Nieuws

MuseumPASSmusées | Eerste Belgische museumpas schiet uit de startblokken met 6.000 exclusieve passen

Met één pas meer dan 100 musea bezoeken in België. Vanaf september is het eindelijk mogelijk. Om dat in de verf te zetten, start museumPASSmusées met de voorverkoop van 6.000 exclusieve museumpassen, ontworpen door zes Belgische kunstenaars. Goed voor één jaar lang gratis museumbezoek ! De musea in Vlaanderen, Brussel en Wallonië presenteren zich met dit project samen op één kaart met de steun van de ministers van Cultuur Sven Gatz en Alda Greoli. 
Artistieke & culturele sector Beleid Samenwerking
Nieuws

Eén meertalig communicatiebeleid voor culturele activiteiten in de hoofdstad

Herinner je je nog het voorstel 27 uit het Cultuurplan voor Brussel (2009): "De cultuursector pleit er ook voor dat die organisatie (die zich met cultuurmarketing bezighoudt, nvdr) de krachten die verschillende overheden totnogtoe voor meerdere soortgelijke communicatiekanalen, inzetten, bundelt in - één enkel agenda-magazine, gratis en meertalig, [...] en - één enkele agenda-site (cultuur- en vrijetijdssite) meertalig, met een redactionele insteek en o.m. profiling-faciliteiten en mailservices." Wel, sinds 17 april, staan we een grote stap dichter bij de realisatie van dit voorstel want 5 ministers stemden ermee in om gezamenlijk een jaarlijks budget van € 200.000 vrij te maken ter ontwikkeling van een gezamenlijke, meertalige cultuurcommunicatiestrategie voor Brussel !
Artistieke & culturele sector Beleid Communicatie Samenwerking
Nieuws

ENGAGEMENT, een anti-seksismecampagne voor de Belgische kunstensector

Sinds de publicatie van het artikel '#Wetoo: Waar dansers over praten wanneer ze over seksisme praten' en in de nasleep van #MeToo, kwamen Belgische dansers samen om problemen rond seksisme en grensoverschrijdend gedrag in hun sector te bespreken. Het gesprek begon in een gesloten Facebook-groep, #wetoo #makemovement, en werd verdergezet tijdens wekelijkse bijeenkomsten bij RoSa vzw. Uit het debat groeide het online en offline project ENGAGEMENT.
Artistieke & culturele sector
Nieuws

Visit.brussels Awards : de negen winnaars zijn bekend

Negen culturele en toeristische initiatieven uit Brussel die hun stempel drukten op 2017 zijn op donderdag 29 maart tijdens de visit.brussels Award Ceremony & Networking Night gehuldigd. Na de publieksstemming bekroonde de jury van professionals uit de toeristische sector de projecten die in hun domein hebben meegewerkt aan de internationale uitstraling van Brussel in 2017.
Artistieke & culturele sector Culturele infrastructuur Stadsontwikkeling Toerisme